Wellington - Reisverslag uit Titirangi, Nieuw Zeeland van Frank & Johan - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Titirangi, Nieuw Zeeland van Frank & Johan - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Frank & Johan

16 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Titirangi

Vandaag de trein naar Wellington gepakt. Wellington is de hoofdstad van NZ. Het ziet er. gelukkig weer zonnig uit.Dus de korte broek kan weer uit de koffer. Helaas waait het best hard dus toch maar de lange broek aangedaan. De stad ligt aan een baai tegen een heuvel aan. Ze noemen het ook wel de '' San Francisco'' van NZ. Hier hebben ze ook een cable car, deze hebben we als echte touristen ook genomen. Was nu niet echt zo bijzonder. Onderweg naar het museum gestopt bij het waterfront en wat gegeten. Je ziet hier van alles van hardlopers tot duikende jongeren. Toen op weg naar ''Te Papa'' een gratis interactief museum over de geschiedenis van het ontstaan van de aarde en de beweging van de aarde zoals een aardbeving, tsunami etc. Was heel leuk en leerzaam. De avond nog doorgebracht met info te verzamelen over onze track. En morgen pakken wij de ferry naar het zuidereiland. Daar slapen wij een nacht, voordat wij aan onze 5 daagse track beginnen. Google '' abel tasman coast track '' en je leest wat het inhoudt.

• 16 Januari 2013 - 15:14

Stannie:

Wij hebben hier al twee dagen sneeuw liggen!

• 16 Januari 2013 - 17:36

Mariël Klitsie:

Hoi Johan en Frank
    Wat zullen jullie genieten op het zuidereiland.Dat is 1 mooi groot natuurgebied.Van de Abel tasman track hebben wij kleine stukken gedaan.Erg mooi.Ik hoop dat jullie lekker wandelweer hebben en dat het droog blijft.we horen over een paar dagen wel hoe het was.Veel plezier.
    Groetjes,Mariël

• 19 Januari 2013 - 15:55

Ilse Roode:

Hoi Johan en Frank!
    wat een mooie verhalen en foto's zeg!
    ik ben jaloers hoor! Zo te zien genieten jullie volop!
    Onze tenen vriezer er hier af...sneeuw is wel erg mooi, maar ook wel erg koud!!
    Geniet nog van jullie mooie tijd daar!
    Groetjes, ilse