Van Te Anau naar de Catlins/ Purakaunui - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Frank & Johan - WaarBenJij.nu Van Te Anau naar de Catlins/ Purakaunui - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Frank & Johan - WaarBenJij.nu

Van Te Anau naar de Catlins/ Purakaunui

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Frank & Johan

28 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Vandaag een lange reisdag. We konden van begin tot eind een. scenicroute pakken maar/dan deden we er bijna een ur langer over. Dan zou de rit minimaal 7 uur duren. We hebben deze route langs de fjorden helaas moeten laten schieten. We zijn van Te Anau naar Invercargill gereden om daarna de southern scenic route op te gaan. het was gelijk weer een andere type landschap, vooral glooierende. Omdat we nog wat rustig an moesten doen ivm blessure Frank hebben we wat touristischere bezienswaardigheden gepakt. Als eerste via een gravelroad naar Waipapapointwt shallow waters betekend. Hier heeft in 1881 de grotste scheepsramp van. NZ plaatsgevonden. Nav deze ramp hebben ze een mooie witte vuurtoren met rode deur gebouwd. Onze route ging verder naar Slope point, dit is het meest zuidelijke punt van het zuidereiland. Vanaf hier is het nog maar 5480 km naar de zuidpool. Vervolgens naar CurioBay gereden waar we een yelloweyed pinguin hebben gespot. Grappig beestje. floorencehill lookout was de volgende stop, met strand op rechts en links een stuk land wat in de zee zich uitstrekte, genaamd longpoint. Daarna gingen we. naar de meest gefotografeerde waterval. De Purakaununi Falls. Even verder lang onze B en B acc incl diner. Helen-May onze gastvrouw. had gezegd wel om 1900 uur terug te zijn want dan werd er gegeten. Nu op weg naar Nugget point/ Toccata lighthouse. Een mooie korte wandeling/beklimming naar hoe kan het ook anders een vuurtoren waar we wederom zeehonden hebben gespot. Net voor 1900 binnen moesten we op de foto en daarna kregen we Alan de gastheer een rondleiding over zijn land. Voor het diner kregen we eerst nog tapas voorgeschoteld. Heerlijk maar we voelde er ons allebei en beetje ongemakkelijk bij om in de woonkamer bediend te worden. Het diner deden we gezamelijk.