Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Frank & Johan - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Frank & Johan - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Frank & Johan

27 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Toch wel vroeg, 6 uur, om op te staan. De weg naar Milford Sound duurt volgens de beschrijving 2 1/2 uur enkele reis. Wij deden er 1 uur en 45 min over (en frank reed niet :-) . We hadden dus iets langer kunnen uitslapen, maar de weg er naar toe was schitterend. We reden door open velden, dichte bossen en hoge bergen naar onze opstapplaats. Met een zeilboot gingen we milford op. De zeilen werden niet gehesen, maar de motot werd wel gestart. Wat voel je je toch klein tusen al die honderden meters hoge bergen. Maar mooi was het absoluut!
Onderweg nog zeehonden op een rotsplateau gespot. Vanaf open zee is milford een geweldig mooi gezicht.. Op de terugweg zijn we naar een 150 meter hoge waterval gevaren. hoe dichterbij hoe kouder en natter we werden. Wat een kracht komt daarvan uit, wat een mooi schouwspel. verder genietend op een bankje in de zon terug gevaren.

S'avonds zijn we naar de film gegaan en hoe kan het ook anders, het was een Nieuw Zeelandse film The Hobbits. Het was geen grote bioscoop, met 52 zetels, maar de zetels waren erg ruim. Dus gewoon onderuit gezakt met zelf meegebrachte chips, snoep en cola naar de film gekeken. een leuke afsluiting van de dag.

• 31 Januari 2013 - 23:25

Helma:

Rijd jij dan nog harder Johan? Dan zal de volgende bekeuring wel voor jou zijn haha. Maar een heel mooi reisverslag. Jullie maken wat mee! Nog veel plezier. De laatste loodjes............

Groetjes van de Grautjes uit Etten-Leur