Tongariro National Park (Whakapapavillage) - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Frank & Johan - WaarBenJij.nu Tongariro National Park (Whakapapavillage) - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Frank & Johan - WaarBenJij.nu

Tongariro National Park (Whakapapavillage)

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Frank & Johan

14 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Whakapapa Village

Vandaag staat de Tongariro Alpine Crossing op de agenda. Een 16 km dagwandeling, waarbij je op het einde een taxi terug moet nemen naar het hotel. Echter in de loop van onze vakantie hadden we al een bericht gekregen dat de crossing voor de helft is afgesloten, omdat hij teken tot uitbarsting geeft. Dus we zouden 8 km kunnen lopen en dezelfde weg weer terug. Maar bij het opstaan was het al duidelijk dat we niet konden lopen, omdat het slecht weer was. Regen en mist, en dat zou nog erger worden als je hoger gaat wandelen. Dus de ochtend beetje aangerommeld en weerveen sauna genomen en een bubbelbad. Gelukig klaarde het wat op en konden we de track Sillica Rapids doen. Een wandeling van 2 1/2 uur overvde wetlands en bergen. Tijdens het wandelen wordt het al aardig donker en bijna bij de auto aangekomen begon het flink te regenen en zaten we alweer al snel in de wolken.

• 14 Januari 2013 - 18:15

Ilse:

Jemig wat hebben jullie al veel gelopen gereden gevlogen, maar vooral gezien.
    Als jullie thuis komen zijn jullie vast tot aan vakantie.

• 14 Januari 2013 - 23:57

Helma:

Weer mooie reisverslagen en foto's. Ben benieuwd naar het vervolg. Nog een paar weken genieten en dan weer terug naar ons mooie Nederland waar het inmiddels sneeuwt en heel koud is!

Groetjes van de Grautjes uit Etten.