Van Rotorua naar Whakapapavillage (Tongariro Park) - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Frank & Johan - WaarBenJij.nu Van Rotorua naar Whakapapavillage (Tongariro Park) - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Frank & Johan - WaarBenJij.nu

Van Rotorua naar Whakapapavillage (Tongariro Park)

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Frank & Johan

13 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Whakapapa Village

Vandaag vertrokken we uit de "stinkende stad". Overal heb je hier geisers, vandar die zwavellucht (ruikt als rottende eieren).
Onze eerste stop is bij de geiser Lady Knox. Om 10.15 uur gooien ze wat waspoeder in de geiser en dat geeft een chemische reactie. Eerst en beetje geborrel en daarna spuit hij enkele meters recht omhoog. Onze twede stop is vlakbij Taupo, nl Craters of the Moon. Een gebied met ook veel geisers en kraters. dit was onze geiserervaring en daar willen we het ook bij laten. Onze rit gaat verder om Lake Taupo heen. Prachtig, dus daar ook ff geluncht. Uiteindelijk in het Tongariro National Park aangekomen. Ons hotel ligt in de bergen en is het hoogst gelegen hotel in Nieuw Zeeland dus in the middle of nowhere. Om nu toch wat van de omgeving te kunnen zien doen we een twee urende track naar Taranaki Falls. Een leuke wandeling waar wij de zoveelste watervallen zijn tegengekomen. Hierna ff bijkomen in de sauna, zodat we morgenvroeg fit genoeg zijn om de dagwandeling te maken.