Noosa - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Frank & Johan - WaarBenJij.nu Noosa - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Frank & Johan - WaarBenJij.nu

Noosa

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Frank & Johan

25 December 2012 | Australië, Noosaville

Vanmorgen, voor de verandering, vroeg opgestaan. We gingen een track doen in het Noosaheads National Park. Een tocht door het bos en aansluitend een deel langs de kust. We wilden er vroeg zijn, omdat we gratis wilde parkeren en op de andere plekken. mag je maximaal twee uur parkeren. Rond een uur of zeven waren wij er je zou toch niet verwachten dat op de eerste kerstdag druk zou zijn! Niets is minder waar overvolle parkeerplaatsen en overvolle terrasjes. Gelukkig hebben we naar een parkerplaats nodig. Het werd steeds drukker en drukker.
Een mooie wandeling, helaas wederom geen koala's gezien. Wel en vogel gespot. Johan dacht eerst een eekhoorntje, toen een klein vogeltje maar toen kwam hij erachter dat het een grote vogel was. ( zo groot als een gans). Zwart met een bruine kop maar was wel dermate groot dat wij er een beetje bang van waren. Een pauze op Alexandria Beach genomen, een strand waar de oceaan zeer wild is. Vervolgens nog een zeearend gespot en op het strand Tea Treabay ff liggen zonnen. Een rustige baai maar helaas lagen er zoveel stenen in het water dat het niet aangenaam was om daar te zwemmen. Dan maar door naar Noosa mainbeach. Wat een drukte daar op zo'n eerste kerstdag. Toeristen in badkleding met kerstmutsen op. Wat een lol hebben ze. Op zo'n warme zomerse kerstdag hebben we wel zin in een ijsje. Oeps, een bolletje ijs kost vijf euro. Ff verder kijken. De 7/11 heeft magnums tweevoor vijf euro. Ook wij hebben last van de crisis. Het zijn dus de magnums geworden. Het is weer tijd om naar de camping te gaan. Eerst nog langs Languna Lookout. Mooi hoor!! Hier zie je dat Tewantin, Noosavile en Noosaheads tussen rivieren en baaitjes liggen.