Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Frank & Johan - WaarBenJij.nu Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Frank & Johan - WaarBenJij.nu

Hervey Bay

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Frank & Johan

23 December 2012 | Australië, Hervey Bay

Aangekomen op een mooie camping met een zeer aardige gastvrouw. En ook gratis internet :-) :-) . We lazen op het internet dat het de komende dagen slecht weer zou worden. Regen gepaard gaande met onweer. We hebben een excursie gepland naar Fraser Island. Dus dat wordt nog spannend. Echter zijn de weergoden ons goed gezind die regen en onweer is niet meer gekomen. S'ochtend opgehaald en bij de Ferry afgezet. Eenmaal op het eiland aangekomen gingen we met zijn veertigen in een 4WD bus. Wat een geweldige chaffeur is Hayden die gelijk onze excursieleider was. Wat een prater die mond stond echt nooi stil. Fraser Island is het grootste zandeiland. ter wereld en is 76 km lang en heeft bijna 40 zoetwater meren. Omdat het eiland uit zand bestaat en er geen normale wegen zijn was het een zeer hobbelige rit. Dus deze keer zaten we beide in de stijgbeugels.We reden over 75 miles beach richting de pinnacles is gekleurd zand, een roestig wrak van een cruiseship bezocht, Maheno genaamd.Gewandeld langs en gezwommen in Eli Creek en van het water gedronken want het is puur grondwater. Daarna richting Central Station wat geen treinstation is maar een regenwoud. Aan het einde van de dag hebben we Lake Mckenzie aangedaan. Een diep meer waar we hebben gezwommen in het blauwe water. Na veel gehobbel en gebobbel weer op weg naar de camping.

Iedere avond rond 1800 uur begint de schemering en dan komen er honderden vleermuizen geruisloos over de camping vliegen. Bizar om te zien.

De volgende dagbzijn we om 9 uur vertrokken om een strandwandeling te maken van totaal 8 km. De gastvrouw vertelde dat je bij de boathouse kan lunchen en dan wordt je naar de camping teruggebracht. Handig! Lekker gewandeld, wel warm. Ook over de pier gelopen van ongeveer 800 meter. Bij de boathouse aangekomen,mochten we niet naar binnet, Johan een. singlet droeg. Dus weer terugewandeld en inderweg fish & chips gegeten. Op de camping even de vrouw geplaagd en kregen lollies en gratis internet. Nunwas het tijd om bij te komen in het bubbelbad.

• 23 December 2012 - 10:39

Tiwa:

Frank en Johan,

Jullie verslagen zijn om jaloers op te worden. Geniet er lekker van. Alvast ontzettende fijne kerstdagen. Gr Tiwa

• 23 December 2012 - 10:52

Suzanne & Dennis:

Hoi ome frank en john!

Wat een mooi verhalen, klinkt allemaal heerlijk!
    Wij zitten hier in de kou ? Brrrr
    Geniet nog lekker !

Liefs suus en dennis!

• 25 December 2012 - 21:59

Patrick & Gleidson:

Hey Guys,

Merry Christmas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bedankt voor jullie verhalen telkens weer. En wij maar werken en ploeteren haha. We zijn net terug van mijn ouders, waar we lekker de kerst hebben gevierd met z'n allen. We hadden vanmorgen helemaal nog geen kerstgevoel door het saaie, te warme, natte weer. bah bah bah. Had zelfs aan Gleidson voorgesteld om naar de kerk te gaan om het kerstgevoel te krijgen. Toch maar niet gedaan, lekker "uitgeslapen" natuurlijk ;). Hebben wel nog naar de paus gekeken. Dus toch nog iets goed meegekregen haha. Maar het was wel gezellig gelukkig. Nu lekker relaxed thuis en nog ff film kijken, Spartacus. De titel alleen al haha. Hoop dat jullie ook een leuke kerst hebben (gehad) en zien er weer naar uit om weer een nieuw verslag te lezen. Tot snel.

Patrick & Gleidson