Van Mission Beach naar Townsville - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Frank & Johan - WaarBenJij.nu Van Mission Beach naar Townsville - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Frank & Johan - WaarBenJij.nu

Van Mission Beach naar Townsville

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Frank & Johan

16 December 2012 | Hong Kong, Hongkong

Townsvile is een grote stad en daar hadden we geen zin om naar toe te gaan. Vandaar. dat we een uitstapje met de ferry en zonder camper naar MagneticIsland zijn gegaan. Een mooi eiland dat aan de rand is gehuld met zwarte keien die in de zee eindigen. We hebben daar de bus gepakt om een hike te gaan doen '' fortwalks''. Een mooie wandeling waar we ook koala's zouden kunnen zien. Helaas wrs hebben ze ons wel gezien maar wij hun niet. Daarna met de bus verder naar Horseshoe Bay. Een mooie baai waar je in kon zwemmen. je moest wel zwemmen in een met stingersnet afgebakend gedeelte. Stingers zijn naar stekende kwallen die flinke jeuk en ellende kunnen veroorzaken. Daarna doorgewandeld. En na een pittige afdaling uitgekomen bij een mooie rustige baai. Zo rustig was het ook weer niet omdat er een jongerenboot lag met veel luide muziek. Toen ze eenmaal vertrokken waren was het heerlijk rustig vertoeven. Eind van de middag weer terug naar het vaste land om een camping te zoeken. Moe maar voldaan gaan slapen.

• 19 December 2012 - 11:20

Stannie: