Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Frank & Johan - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Frank & Johan - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Frank & Johan

30 November 2012 | Australië, Alice Springs

Vandaag vroeg opgestaan om onze Apolla camper op te halen. We dachten aan een klein VW busje, maar het blijkt toch een redelijk grote camper te zijn met fornuisje, koelkast en magnetron. Na een hele lange uitleg kunnen we onze reis met de. camper beginnen.. Wat een gestuntel dat links rijden. En elke keer als we de richtingaanwijzer aan willen doen, pakken we de ruitenwissers :-) :-) . Ff wennen, maar het gaat steeds beter.. Eerst Flying doctors bezocht en daarna n,aar Mac Donnell ranges gereden een groot natuurreservaat. Onze 1e stop was Simpson Gap, een kloof met stijle rotswanden met schitterende kleuren in de warme middagzon.. Hier eenkorte wandeling gemaakt. Onze 2e stop is Standley Chasm. Ook een kloof maar dan hoger en een smalle doorgang. Mooie kleur oranje/rood. Wederom een leiuke kleine wandeling. Verder een uurtje doorgereden om Palm Valley te bekijken. Echter bijna aangekomen veranderde de weg in een off road weg welke alleen geschikt is voor 4WD. Balen!!! Konden we weer terug naar Alice Springs om een camping te zoeken. Deze nacht was het onzettend warm, we drijven bijna ons campertje uit. Dat zal nog war worden als we de woestijn in gaan om Ayers rock te bezoeken.